Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2007

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ

Φθινοπωρινές ημέρες σαν την σημερινή η σκέψη μου πάει πάντα στην Νέα Υόρκη. Μπορεί να είναι όμορφη όλες τις εποχές του έτους αλλά το φθινόπωρο μου ασκούσε μία άλλη γοητεία. Μία γοητεία που δυστυχώς δεν μπορώ να την νοιώσω στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια . Το έντονα μελαγχολικό τοπίο με τον συννεφιασμένο καιρό, με τα κιτρινισμένα, έτοιμα να πέσουν φύλλα των δέντρων, δημιουργούσαν, και δημιουργούν φαντάζομαι ακόμα, ένα μαγευτικό τοπίο. Σαν ένα πίνακα ζωγραφικής, μία πανδαισία χρωμάτων και συναισθημάτων.

Μέρες σαν και την σημερινή μου άρεσε να περπατώ στους δρόμους του Manhattan, είτε uptown στο Central Park και από εκεί στην Πέμπτη Λεωφόρο, είτε downtown στο Village και στο Soho.

Να μπαίνω σε βιβλιοπωλεία μικρά κυρίως, αλλά και μεγάλα (όπως το Barnes & Nobles), να χάνομαι στις σελίδες βιβλίων για αρκετή ώρα, μαζί με όλους τους άλλους λαθραναγνώστες, να χαζεύω τις βιτρίνες των καταστημάτων, να ψάχνω σε παλαιοπωλεία κυρίως στο Village για να βρω παλιούς δίσκους (είναι απίστευτο τι μπορείς να ανακαλύψεις σ’ αυτά τα μαγαζάκια) και κατόπιν να καταλήγεις για μία κούπα ζεστό αμερικάνικο καφέ και ένα γλυκό (ένα cheesecake ή μία ζεστή έως καυτή μηλόπιτα) σε ένα μικρό καφέ υπό την συνοδεία κλασικής μουσικής. Μετά μία βόλτα από το Museum of Modern Art ή από κάποιο σινεμά για μία μεσημβρινή προβολή και έπειτα σε κάποια μικρή trattoria για σπαγγέτι με κόκκινη σάλτσα και βασιλικό μαζί με καλό κόκκινο κρασί.

Το τέλος της φθινοπωρινής αυτής ημέρας μπορεί να σε βρει σε κάποιο jazz bar για ένα ποτό με τους ήχους του σαξόφωνου να σε γυρνά σε παλαιότερες εποχές, αυτές της Billy Holiday και του Luis Armstrong.

Κάπως έτσι μ’ έχει κάνει και νοιώθω σήμερα το (όμορφα) μελαγχολικό φθινοπωρινό πρωινό. Μ’ έχει στείλει πέρα από τον Ατλαντικό εκεί που έζησα μερικά από τα καλύτερα χρόνια της ζωής μου, τα χρόνια της φοιτητικής και εργένικης ανεμελιάς. Στην Νέα Υόρκη των είκοσι μου χρόνων. Στην Νέα Υόρκη μου.

Υ.Γ. Οι φωτογραφίες είναι από το www.urban75.org και www.pbase.com

2 σχόλια:

ManBlogg είπε...

Χαίρετε,
κεντρίσατε τη χορδή της νοσταλγίας μου. Για μένα η ΝΥ είναι η μητρόπολη του κόσμου και μου λείπει πολύ. Είναι η πόλη των πόλεων. Απ'όλες τις εποχές πιστεύω ότι το φθινόπωρο και συγκεκριμένα ο Σεπτέμβρης, είναι η καλύτερη εποχή της πόλης. Γλυκά ζεστός καιρός με σποραδικά βροχερές ανάπαυλες.
Πολύ ωραία η διαδρομή σας. Θέλει "κότσια" να ζήσεις 20 χρόνια στη ΝΥ (όπως καταλαβαίνω από το γραπτό σας) και να την αφήσεις...

vasilis tsiknakos (philosofos) είπε...

Στην Νέα Υόρκη έζησα 10 περίπου χρόνια,από τα 19 μου και μετά (όταν ήμουν στην τρίτη δεκαετία της ζωής μου). Όποιος την έχει ζήσει πολύ δύσκολα την ξεχνάει. Όπως πολύ σωστά λες η Νέα Υόρκη είναι η πόλη των πόλεων, "if I can make it there, I ll make it anywhere".