Τρίτη 17 Ιουλίου 2007

ΤΑΜΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ - ΙΚΑ: ΜΕΡΑ ΜΕ ΝΥΧΤΑ

Περιστατικό Πρώτο

Προχθές το πρωί πήγα να πάρω κάτι εξετάσεις από την Βιοϊατρική. Περιμένοντας την κοπέλα να μου φέρει τον φάκελο και να φύγω παρατηρούσα τον κόσμο που περίμενε για να του πάρουν αίμα. Η μεγάλη πλειοψηφία, πάνω από 95% όσων περίμεναν, κρατούσαν στο χέρι τους βιβλιάρια του Δημοσίου.

Περιστατικό Δεύτερο

Πριν από δύο περίπου χρόνια όταν πήγαμε με συμπτώματα δύσπνοιας την κόρη μου στην Ευρωκλινική Παίδων, για να αποφύγουμε τις ουρές που δημιουργούνται κατά την διάρκεια της νύχτας στα Νοσοκομεία Παίδων Αγία Σοφία και Αγλαΐα Κυριακού, στο ταμείο που πήγα να πληρώσω μου ανέφεραν όλα τα ταμεία με τα οποία το ιδιωτικό αυτό νοσοκομείο ήταν συμβεβλημένο. Όπως πολύ καλά μαντεύετε κάλυπταν το Ταμείο των Δημοσίων Υπαλλήλων αλλά όχι το ΙΚΑ.

Περιστατικό Τρίτο

Τον περασμένο Σεπτέμβριο θέλησα να γραφτώ στην δημοτική πισίνα. Εκεί μου ζήτησαν πιστοποιητικά από δερματολόγο και καρδιολόγο. Ο καρδιολόγος του ΙΚΑ Αλίμου, στον οποίο πήγα μετά από ραντεβού που έκλεισα τηλεφωνικώς, μου είπε ότι το ΙΚΑ δεν δίνει τέτοια πιστοποιητικά και ότι θα πρέπει να αποταθώ ή στα δημοτικά ιατρεία ή σε κάποιο νοσοκομείο. Μου έδειξε μάλιστα και την σχετική απόφαση. Τα δημοτικά ιατρεία δεν διέθεταν δερματολόγο και αφού δεν είχα όρεξη να πάω σε δημόσιο νοσοκομείο κατέληξα σε ιδιώτη γιατρό που μου έδωσε το συγκεκριμένο πιστοποιητικό. Η επίσκεψη κόστισε €50. Στον ίδιο ιδιώτη γιατρό η κουνιάδα μου, υπάλληλος του Υπουργείου Μεταφορών, πήρε το ίδιο πιστοποιητικό χωρίς να πληρώσει τίποτα.

Δεν είναι φοβερό; Οι δημόσιοι υπάλληλοι να έχουν την δυνατότητα επιλογής νοσοκομείου, μικροβιολογικού εργαστηρίου και γιατρού, ενώ οι ιδιωτικοί να υποχρεούνται να πάνε στο ΙΚΑ και στα δημόσια ιδρύματα; Μιλάμε για πραγματική πρόκληση.

Παραθέτω πιο κάτω και την σχετική επιστολή που έστειλα στο ΙΚΑ μετά το ραντεβού που είχα με τον καρδιολόγο καθώς και την απάντηση που μου έστειλαν.

Η επιστολή μου την 11/9/2006

Είμαι ασφαλισμένος του ΙΚΑ εδώ και πολλά χρόνια. Τις υγειονομικές υπηρεσίες τις έχω χρησιμοποιήσει μία δύο φορές όλα αυτά τα χρόνια (και συγκεκριμένα τον οικογενειακό γιατρό). Πρόσφατα θέλησα να εγγραφώ σε μία δημοτική πισίνα από την οποία μου ζητήθηκε πιστοποιητικό από καρδιολόγο και δερματολόγο. Στο ΙΚΑ της περιοχής μου όπου και πήγα για να πάρω το πιο πάνω πιστοποιητικό ο καρδιολόγος με ενημέρωσε ότι πλέον το ΙΚΑ δεν εκδίδει τέτοιου είδους δικαιολογητικά, μου προσκόμισε μάλιστα και το ΦΕΚ στο οποίο είχε δημοσιευθεί η συγκεκριμένη απόφαση. Τέτοιο δικαιολογητικό θα πάρεις μου είπε από δημοτικά ιατρεία, δημόσια νοσοκομεία ή ιδιώτες γιατρούς. Στα δημοτικά ιατρεία της περιοχής μου στα οποία και πήγα δεν υπάρχει ειδικότητα δερματολόγου, και επειδή σε νοσοκομείο δεν πρόκειται να πάω, θα καταφύγω σε ιδιώτη γιατρό. Μετά από όλα αυτά σας ευχαριστώ για τις υπηρεσίες σας.

Ένας ασφαλισμένος σας

Β. Τσικνάκος

Η απάντηση τους την 6/10/2006

ΘΕΜΑ:"Απάντηση στην ηλεκτρονική σας επιστολή"

Απαντώντας στην Ηλεκτρονική σας επιστολή (την οποία σήμερα παραλάβαμε, λόγω προβλήματος στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο) σχετικά με την χορήγηση βεβαιώσεων από Καρδιολόγο και Δερματολόγο Ιατρό του ΙΚΑ προκειμένου να εγγραφείτε στη Δημοτική πισίνα, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με τον Κανονισμό Ασθενείας του ΙΚΑ οι θεραπευτές ιατροί & οι Υγειονομικές Επιτροπές του Ιδρύματος δεν έχουν αρμοδιότητα να χορηγούν βεβαιώσεις ικανότητας προς άθληση, αλλά είναι αρμόδια να γνωματεύουν μόνο σε περιπτώσεις ανικανότητας προς εργασία (Νομοθεσία περί ΙΚΑ).

Ο Ν. 2725/99 (ΦΕΚ 121/99) για τον αθλητισμό δεν προβλέπει υποχρέωση του ΙΚΑ να χορηγεί πιστοποιητικά υγείας για εξωσχολικά αθλητικά σωματεία και προγράμματα μαζικού αθλητισμού των Δήμων.

Η Διοίκηση του ΙΚΑ, προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα που προκύπτει από τη ζήτηση χορήγησης ιατρικών βεβαιώσεων, έχει προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες με τις αρμόδιες Υπηρεσίες. <

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

1.Γραφ. Διοικητή

2.Γραφ. Υποδ/τη κου Κυρζόπουλου

3.Γραφ.Γεν.Δ/ντηΥπηρ.Υγείας

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΛΟΥΜΑΝΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: